Galaţiul, oraşul aşezat între ape, a fost şi este centrul industriei construcţiilor de nave din România. Fiind înconjurat de Siret, Dunăre, Prut şi Lacul Brateş, încă de la începuturile civilizaţiei pe aceste meleaguri, s-a dezvoltat construcţia de nave, pornind de la mici ambarcaţiuni din lemn, până la navele maritime sofisticate din secolul XXI.
În perioada 1864-1893, în Galaţi s-au construit bărci şi nave din lemn şi s-au făcut reparaţii de nave de diverse tipuri. În anul 1893, industriaşul Gheorghe Fernic înfiinţează primul şantier naval românesc privat, pentru reparaţii şi construcţii de nave din oţel, întreprinderea ”Gh. Fernic& Co.”. Aici se făceau numeroase reparaţii de nave şi s-a construit seria de şlepuri „tip Fernic”. Mai târziu, prin dezvoltarea sa, firma şi-a schimbat numele în „Şantierul Naval Gheorghe Fernic & Co”. Această investiţie importantă a propulsat Galaţiul printre primele oraşe ale tarii, ca dezvoltare economică, pentru o îndelungată perioadă de timp. S-au construit aici : remorchere 60-1500 CP, nave pentru pasageri, cu puteri între l00 şi 1400 CP, şlepuri, tancuri petroliere, nave tehnice, şalande, nave pentru pescuit, două submarine, un lansator de mine de 2000 CP etc.