CCN Nr. 106 – Materiale compozite utilizate în construcțiile navale

DESPRE CCN Nr. 106

Colocviile Constructorilor de Nave- CCN, 1.03.2024

FAN – ANCONAV – AGIR Sucursala Galați

Proiect sponsorizat de Bureau Veritas România

INVITAȚIE

MATERIALE COMPOZITE UTILIZATE

ÎN CONSTRUCȚIILE NAVALE

La CCN 106 vom aborda o nouă temă de larg interes, invitat fiind ing. Mihai

Cogălniceanu: materialele composite – FRP (Fiber Reinforced Plastic).

Ultimele decenii au adus evoluții spectaculoase în domeniul materialelor compozite, iar

progresele tehnice continuă într-un ritm rapid. Aceste materiale sunt utilizate la

ambarcațiuni de dimensiuni reduse, nave civile și militare, în industria aviației și a

automobilelor sau în structuri marine (tubulatură).

Un material compozit este produs din două sau mai multe materiale constitutive.

Proprietățile chimice si fizice ale materialului compozit sunt diferite față de proprietățile

materialelor componente, răspunzând unor cerințe ale utilizatorilor finali. În cadrul

structurii finite, elementele componente răman separate și distincte.

Structura prezentării va fi următoarea:

1. Definiție și componență;

2. Avantajele utilizării materialelor compozite;

3. Proiectul FAUSST – conexiunea materialelor compozite cu structura de oțel a

navelor;

4. Proiectul RAMSSES – cercetări privind construcția corpului navelor mari din FRP;

5. Proiectul FIBERSHIP – un proiect complex privind materiale, teste si tehnologii de

execuție;

6. Proiectul FIBER4YARDS – dezvoltări de tehnologii privind automatizarea

construcțiilor navale din FRP;

7. Utilizări curente ale materialelor compozite în industria navală.După această prezentare, care va dura aproximativ o oră, va urma o activitate

coordonată de Facultatea de Arhitectură Navală, implicând studenți din primii ani de

studiu – Concurs Paper Boat la care vă invităm să participați.

Mihai Cogălniceanu – Scurtă biografie

A absolvit, în 1979, Facultatea de Mecanică, Secția Nave, specializarea Construcții

Corp, Universitatea din Galați. După absolvire a lucrat, câteva luni, la NAVROM

Constanța, ca ofiter mecanic III.

S-a transferat la ICNUT Tulcea, ca inginer stagiar, la Secția Corp și la Serviciul

Cooperare. Din noiembrie 1980 lucrează la ICEPRONAV Galați, întâi ca inginer

proiectant și apoi, devine coordonator de proiect pentru bărcile de salvare închise și

antifoc. (1982-1992).

În 1992 își crează propria afacere, pe care o conduce până în 2020, când se retrage din

activitate.

Vă invităm să participați la colocviile navaliștilor!

Alte informații despre activitățile CCN se găsesc pe site-ul www.anconav.ro.

AGENDA ÎNTÂLNIRII CCN 106

11,00 – Deschiderea lucrărilor

11,10 – MATERIALE COMPOZITE UTILIZATE ÎN CONSTRUCȚIILE NAVALE

Ing. Mihai Cogălniceanu

11,50 – Sesiune de întrebări

12.00 – Concurs PAPER BOATS, Activitate a studenților de la FANDEPRE DESFĂȘURAREA CCN 106

Participanți: primarul Municipiului Galați, ingineri din domeniul construcțiilor de nave,

cadre didactice de la catedră FAN, ai societăților de clasificare (BV) studenți,

conducerea AGIR,

Locul de desfășurare: Amfiteatrul D01, Facultatea de Inginerie.

Colocviul a început cu mesajul primarului Municipiului Galați, care apreciază proiectul

CCN, care trebuie să continue. Apoi, dr. ing. Jean Sever Popovici și ing. Valentin

Popescu au prezentat temele de discuție și invitații,

La colocviu a fost prezent și ing. Nicolae Orac, de la Constanța, autorul monografiei

SNC, care tocmai a implinit 90 de ani. Acest eveniment a fost marcat prin oferirea unei

plachete de către dr. ing. J.S. Popovici, coordonatorul proiectului CCN.

Ing. Mihai Cogălniceanu a făcut o prezentare amplă a diverselor tipuru de materiale

composite, existente pe piață și cum sunt ele utilizate .

Ing. Valentin Popescu a împărtășit din experiența sa în legătură cu utilizarea

materialelor composite/ fibră de sticlă la navele militare tip corvetă și dragor, construite

la Santierul Naval Damen. Pentru a-și pune la punct tehnicile de utilizare a acestor

materiale s-a beneficiat de o colaborare cu șantierele navale italiene. S-a folosit fibra de

sticlă și la nava Heavy Lift.

In partea a doua a colocviului s-a desfășurat concursul Paper Boats, organizat de conf.

Alina Modiga. Au participat 8 studenți și doi elevi de liceu. Acestia au venit cu diverse

bărcuțe din hârtie de copt și trebuia să le pună în stare de plutire și apoi să le încarce cu

greutăți de 10 gr., până cand nava se scufunda. Câstiga cine încarcă nava cu cea mai

mare greutate.

Sala D 01 Primarul Ionuț Pucheanu Mihai CogălniceanuPregătirea concursului Ing. N. Orac sărbătorit la CCN Amfiteatrul D 01

.

V. Popescu și M. Cogălniceanu – N. Orac și V. Alexandru – După colocviu.

Ing. N. Orac și studenții Participanții la concurs Procedura de încărcare a bărciA consemnat: ing. Silvia Panaite

Comitetul de organizare CCN

Dr.Ing. Gelu KAHU – Fondator CCN (1930- dec. 2018)

Dr. ing. Jean Sever POPOVICI, – Coordonator CCN

Dr. ing. Roman PÎRVULESCU, membru

Ing. Valentin POPESCU – membru

Ing. Silvia PANAITE – membru si redactor coordonator

Contraamiral (r) dr. ing Constantin Rusu – membru

Intregul continut il puteti citi aici: DESPRE CCN 106 Mat.comp MC fin