DESPRE CCN Nr. 106
Colocviile Constructorilor de Nave- CCN, 1.03.2024
FAN – ANCONAV – AGIR Sucursala Galați
Proiect sponsorizat de Bureau Veritas România
INVITAȚIE
MATERIALE COMPOZITE UTILIZATE
ÎN CONSTRUCȚIILE NAVALE
La CCN 106 vom aborda o nouă temă de larg interes, invitat fiind ing. Mihai
Cogălniceanu: materialele composite – FRP (Fiber Reinforced Plastic).
Ultimele decenii au adus evoluții spectaculoase în domeniul materialelor compozite, iar
progresele tehnice continuă într-un ritm rapid. Aceste materiale sunt utilizate la
ambarcațiuni de dimensiuni reduse, nave civile și militare, în industria aviației și a
automobilelor sau în structuri marine (tubulatură).
Un material compozit este produs din două sau mai multe materiale constitutive.
Proprietățile chimice si fizice ale materialului compozit sunt diferite față de proprietățile
materialelor componente, răspunzând unor cerințe ale utilizatorilor finali. În cadrul
structurii finite, elementele componente răman separate și distincte.
Structura prezentării va fi următoarea:
1. Definiție și componență;
2. Avantajele utilizării materialelor compozite;
3. Proiectul FAUSST – conexiunea materialelor compozite cu structura de oțel a
navelor;
4. Proiectul RAMSSES – cercetări privind construcția corpului navelor mari din FRP;
5. Proiectul FIBERSHIP – un proiect complex privind materiale, teste si tehnologii de
execuție;
6. Proiectul FIBER4YARDS – dezvoltări de tehnologii privind automatizarea
construcțiilor navale din FRP;
7. Utilizări curente ale materialelor compozite în industria navală.După această prezentare, care va dura aproximativ o oră, va urma o activitate
coordonată de Facultatea de Arhitectură Navală, implicând studenți din primii ani de
studiu – Concurs Paper Boat – la care vă invităm să participați.
Mihai Cogălniceanu – Scurtă biografie
A absolvit, în 1979, Facultatea de Mecanică, Secția Nave, specializarea Construcții
Corp, Universitatea din Galați. După absolvire a lucrat, câteva luni, la NAVROM
Constanța, ca ofiter mecanic III.
S-a transferat la ICNUT Tulcea, ca inginer stagiar, la Secția Corp și la Serviciul
Cooperare. Din noiembrie 1980 lucrează la ICEPRONAV Galați, întâi ca inginer
proiectant și apoi, devine coordonator de proiect pentru bărcile de salvare închise și
antifoc. (1982-1992).
În 1992 își crează propria afacere, pe care o conduce până în 2020, când se retrage din
activitate.
Vă invităm să participați la colocviile navaliștilor!
Alte informații despre activitățile CCN se găsesc pe site-ul www.anconav.ro.
AGENDA ÎNTÂLNIRII CCN 106
11,00 – Deschiderea lucrărilor
11,10 – MATERIALE COMPOZITE UTILIZATE ÎN CONSTRUCȚIILE NAVALE
Ing. Mihai Cogălniceanu
11,50 – Sesiune de întrebări
12.00 – Concurs PAPER BOATS, Activitate a studenților de la FANDEPRE DESFĂȘURAREA CCN 106
Participanți: primarul Municipiului Galați, ingineri din domeniul construcțiilor de nave,
cadre didactice de la catedră FAN, ai societăților de clasificare (BV) studenți,
conducerea AGIR,
Locul de desfășurare: Amfiteatrul D01, Facultatea de Inginerie.
Colocviul a început cu mesajul primarului Municipiului Galați, care apreciază proiectul
CCN, care trebuie să continue. Apoi, dr. ing. Jean Sever Popovici și ing. Valentin
Popescu au prezentat temele de discuție și invitații,
La colocviu a fost prezent și ing. Nicolae Orac, de la Constanța, autorul monografiei
SNC, care tocmai a implinit 90 de ani. Acest eveniment a fost marcat prin oferirea unei
plachete de către dr. ing. J.S. Popovici, coordonatorul proiectului CCN.
Ing. Mihai Cogălniceanu a făcut o prezentare amplă a diverselor tipuru de materiale
composite, existente pe piață și cum sunt ele utilizate .
Ing. Valentin Popescu a împărtășit din experiența sa în legătură cu utilizarea
materialelor composite/ fibră de sticlă la navele militare tip corvetă și dragor, construite
la Santierul Naval Damen. Pentru a-și pune la punct tehnicile de utilizare a acestor
materiale s-a beneficiat de o colaborare cu șantierele navale italiene. S-a folosit fibra de
sticlă și la nava Heavy Lift.
In partea a doua a colocviului s-a desfășurat concursul Paper Boats, organizat de conf.
Alina Modiga. Au participat 8 studenți și doi elevi de liceu. Acestia au venit cu diverse
bărcuțe din hârtie de copt și trebuia să le pună în stare de plutire și apoi să le încarce cu
greutăți de 10 gr., până cand nava se scufunda. Câstiga cine încarcă nava cu cea mai
mare greutate.
Sala D 01 Primarul Ionuț Pucheanu Mihai CogălniceanuPregătirea concursului Ing. N. Orac sărbătorit la CCN Amfiteatrul D 01
.
V. Popescu și M. Cogălniceanu – N. Orac și V. Alexandru – După colocviu.
Ing. N. Orac și studenții Participanții la concurs Procedura de încărcare a bărciA consemnat: ing. Silvia Panaite
Comitetul de organizare CCN
Dr.Ing. Gelu KAHU – Fondator CCN (1930- dec. 2018)
Dr. ing. Jean Sever POPOVICI, – Coordonator CCN
Dr. ing. Roman PÎRVULESCU, membru
Ing. Valentin POPESCU – membru
Ing. Silvia PANAITE – membru si redactor coordonator
Contraamiral (r) dr. ing Constantin Rusu – membru
Intregul continut il puteti citi aici: DESPRE CCN 106 Mat.comp MC fin