Comisia Europeana a Dunarii – Palatul CED

La colocviile din 8 noiembrie 2019, CCN 78, am discutat despre instituțiile care au reglementat, din 1856, libera circulatie pe fluviul Dunărea si întreținerea șenalului navigabil pentru asigurarea conditiilor de navigatie în siguranță. Aceste instituții au rezultat ca urmare a creșterii transporturilor fluviale și maritime după apariția navelor cu corp metalic si cu propulsie mecanică, Continuare…

  Detalii

Povestea albumului aniversar 125 ani Damen

Povestea albumului aniversar “O istorie ilustrată a Șantierului Naval” consacrat celebrării a 125 de ani de excelență Această “poveste” a fost prezentată de subsemnatul la întrunirea nr. 68 din 6 sept. 2018 a Colocviilor Contructorilor de Nave ce a avut loc în sala Senatului a Universității “Dunărea de Jos” din Galați. Am considerat necesar să Continuare…

  Detalii

Stabilimentele de construcții și reparații navale ale marinei militare.

Statul român deţine o flotă militară maritimă şi fluvială operativă care constituie nucleul de bază al Forţelor Navale Române, multe dintre navele de luptă în serviciu fiind proiectate, construite, reparate sau modernizate în ţară. Forţele Navale sunt menite să asigure securitatea graniţelor fluviale şi maritime, siguranţa circulaţiei pe Dunăre şi pe Marea Neagră, precum şi Continuare…

  Detalii

Ing. Matei Kiraly

CCN 49   Ing. Matei Kiraly, omagiat la Colocviile constructorilor de nave, CCN49, 3iunie 2016 Colocviile navaliştilor şi-au propus, printre altele, să omagieze specialiştii cu realizări deosebite din industria navală, sub deviza Oameni şi fapte. Fără îndoială, specialistul în construcţii navale cel mai creativ şi pasionat, cu realizări de excepţie, a fost Matei Kiraly ( Continuare…

  Detalii

Peripeţiile unui inginer de garanţie

Lucrarea Peripeţiile unui inginer de garanţie a fost prezentată de dl ing. Ciprian Liviu Tărcuţă, care şi-a desfăşurat o mare parte din activitate in SNC, la Serviciul Dispeceri Construcţii noi, fiind şeful acestui serviciu până la privatizare. A fost dispecer chiar la prima navă de 55.000 tdw, construită la Constanţa. A fost imbarcat la primele Continuare…

  Detalii

Nave tip HLV – Heavy-lift vessels – construite de Santierul Nava DAMEN Galati.

La CCN 50 a fost prezentată o categorie de nave foarte complexe , care s-au costruit la Santierul Naval DAMEN Galaţi şi anume navele Heavy-lift (HLV). Sunt nave proiectate să transporte mărfuri agabaritice, cu greutăţi concentrate mari, care nu pot fi deplasate cu nave de transport marfuri generale normale. Există două tipuri: nave submersibile, care Continuare…

  Detalii

DAMEN OFFSHORE CARRIER

In cadrul proiectului Colocviile Constructorilor de Nave, intalnirea nr. 51 prezentarea navelor D.O.C. cu performantele lor, particularitatile flexibilitatii conceptului, dar si strategiile de abordare a construirii, proiectarii si cooperarii cu firmele furnizoare a fost facută de domnii ing. Marian Negoiţă, sef de proiect, actualmente director de Proiecte, ing. Laurenţiu Rugină, sef de proiect si ing. Continuare…

  Detalii

Abordarea productiei de nave prin “Metoda Matriciala” (Matrix Organization) la Santierul Naval Damen Galati (SNDG)

Enumerarea criteriilor politicii Grupului Damen raspunde la intrebarea: “De ce protofoliu multi- project?”, in timp ce productia de nave intr-un santier s-ar putea organiza mai simplu daca se fabrica unul sau doua tipuri de nave. Cu alte cuvinte “viata” ar putea fi mult mai usoara, dar in schimb ….. plictisitoare! Cititi tot articolul: ccn1042016

  Detalii